ראשי » ממ"ד » טיפים לבניית ממ"ד

טיפים לבניית ממ"ד

בניית ממד זה מסוג אותם הדברים שכולנו חושבים עליהם, ובמיוחד עכשיו. מעבר למצב הביטחוני, ישראל גם נמצאת במקום שמועד לפורענות מבחינת רעידות אדמה. פיקוד העורף קובע תקנים ברורים בנושא הממ"ד. מה צריך להיות הגודל ומאיזה חומרים הוא צריך להיות בנוי. מאיזה חומר צריכה להיות עשויה הדלת ואיך חייבת להיות פתיחת החלון. לכן, אם גם אתם בונים היום ממ"ד, ברור מדוע תרצו לעשות זאת בצורה מושלמת. זקוקים לטיפים שיעזרו לכם להימנע מטעויות? המאמר הבא בשבילכם.

טיפים לבניית ממד
בתמונה: בנייה

בניית ממ"ד תוך הימנעות מטעויות נפוצות

בבואנו לדבר על נושא קריטי כמו בניית ממד, יש לשים לב היטב מה עושה חברת הבנייה. מצד אחד, זה נכון שאתם פונים אל חברת בנייה שאמורה לדעת את העבודה. לכן אתם בוודאי רוצים לסמוך עליה ולתת לה לעשות הכול לבד. עם זאת, בפועל אנחנו מודעים היטב גם לכך שיש טעויות. לכן אתם לא באמת יכולים להשאיר את המשימה למומחים ולא לבדוק מה הם עושים. למשל, האם ידעתם שלא פעם קורה, במהלך בניית ממד, שמתקינים את החלון הפוך? זה נשמע בלתי אפשרי, אך זה קורה, והרבה יותר ממה שאתם חושבים. נקודה נוספת שאתם חייבים לדעת, זה שעל פי פיקוד העורף, בממ"ד אי אפשר לבצע טייח. אסור להדביק אפילו קרמיקה בממ"ד או אריחים מסוגים אחרים. לכן חשוב לבדוק שבעלי המקצוע לא יעברו על החוק ולא יעשו זאת. מצד שני, בהחלט מותר לתלות פנלים וגם טפטים לקישוט החדר.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

בניית ממד חייבת לכלול בדיקת אטימות

אם אתם כבר משקיעים בנושא חשוב כמו בניית ממד, בוודאי תרצו שהוא יהיה תקני. חשוב לדעת: הממ"ד שלכם, כי לקבל אישור מהג"א, חייב לעבור בדיקת אטימות. במסגרת הבדיקה הזאת נכנס הבודק לממ"ד שזה עתה בנו לכם ומחשיך אותו לגמרי. הוא סוגר אותו בעזרת דלת ממ"ד שהותקנה ומתחיל לבצע את הבדיקה. המטרה של שלב זה בבדיקה הוא לראות האם אור מגיח פנימה אל החלל. החלק השני של אותה בדיקת אטימות נעשה בעזרת מיכל אוויר דחוס. הבודק למעשה ימלא את החלל באוויר דחוס. כתוצאה מכך הלחץ בתוך הממ"ד עולה, כמובן, לעומת הלחץ בחוץ. המטרה של הבדיקה הזאת היא בעלת חשיבות רבה. למעשה, כך ניתן יהיה לקבוע כמה זמן ייקח ללחץ לרדת. שימו לב: אם הלחץ יורד מהר מידי, משמעות הדברים היא שהממ"ד אינו מספיק אטום. לכן חשוב להבין שבמסגרת בניית ממד, גם הבדיקות הללו חשובות. הרעיון הוא לא רק לבנות ממ"ד בבית, אלא גם לדעת שהוא תקני ובטוח לשימוש.

ההקפדה על בחירת חברה מובילה לבניית חדרים מוגנים

לבסוף, כמובן שכאשר מדברים על בניית ממד, צריך לבדוק אל מי פונים. אין ספק שבמדינה כמו ישראל ניתן למצוא הרבה מאוד חברות שעובדות בתחום הזה. יחד עם זאת, האם על כל חברה ניתן יהיה לסמוך בעיניים עצומות? והאם כל חברה שמציעה לכם שירות כזה עושה זאת תוך הקפדה על הנהלים? בפועל אנחנו רואים שזה לא כך. לכן יש טעם לעצור ולהשקיע מחשבה בשאלה אל מי אתם פונים. אין שום טעם לבנות ממ"ד אם בסופו של דבר הוא לא יקבל אישור שהוא תקני. אתם בוודאי גם לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים. תרצו לדעת שברגע האמת, כשהממ"ד יצטרך להגן עליכם, הוא יעשה זאת. לכן חשוב מאוד לבחור חברה שעובדת בצורה חוקית ועם כל האישורים הנדרשים. רק כך תוכלו לישון בשקט ולדעת שבנו לכם ממ"ד תקני ועמיד.