ראשי » טיפים » תיקון דלת ממ"ד – בעיות נפוצות, פתרונות ומחירים

תיקון דלת ממ"ד – בעיות נפוצות, פתרונות ומחירים

הממ"ד הוא אחד החדרים הכי חשובים בבית. הממ"ד נועד לספק לנו מקלט וביטחון אל מול פיצוצים, טילים או חומרים ביולוגים שונים. אחד המרכיבים הכי חשובים בכל ממ"ד הוא הדלת שלו. דלת ממ"ד עשויה לרוב ממתכות כבדות כמו פלדה או ברזל. הדלת צריכה למנוע באופן מוחלט מחומרים כמו גזים או רסיסים והדף של טילים לחדור לתוך החדר. דלתות הממ"ד כמו גם החדר עצמו בנויים באופן ייחודי שנועד להפוך את כל החלל לבטוח באופן הרמטי.

בעיות נפוצות לתיקון דלת ממ"ד

בארץ קיימות גם דלתות ממ"ד חדשות יותר וגם דלתות ממ"ד ישנות יותר. הדלתות החדשות הן מעשר או חמש עשרה השנים האחרונות בהן הייתה נהוגה שיטת בנייה חדשה. אם אנחנו גרים בבניין ישן ולא שיפצנו את הממ"ד אז סביר מאוד להניח שדלת הממ"ד שלנו ישנה יחסית. ההבדל העיקרי בין דלתות ישנות וחדשות הוא שהדלתות הישנות כבדות יותר וקשה יותר להזיז אותן מהמקום – מה שהופך את התיקון שלהן ליותר מאתגר.

לרוב, דלתות ממ"ד ישנות יהיו מקובעות למקום על ידי ברגים תומכים וזה עוד דבר שמקשה על התיקון שלהן. בגלל שקשה יותר לתקן דלת ממ"ד ישנה המחיר של התיקון שלה גבוה ביותר בממוצע של כ-700 ₪ מאשר תיקון דלתות ממ"ד חדישות יותר. כאשר אנחנו רוצים לתקן את הדלתות בממ"ד שלנו חשוב שנציין מראש בפני המנעולן או איש המקצוע שבא לתקן את הדלת בת כמה הדלת והאם היא חדשה או ישנה. עוד חשוב לציין בפני איש המקצוע מה התקלה שיש לתקן בדלת – האם קשה לסגור או לפתוח אותה או האם היא מתקלפת מהציפוי שלה. בכל תקלה או שינוי שאנחנו מרגישים שיש בדלת – כדאי ישר לבדוק זאת בעזרת בעל מקצוע מומחה.

תיקון דלת ממ"ד – דגשים

בדלתות ממ"ד יכולות להופיע הרבה מאוד תקלות שונות ומגוונות. פעמים רבות יהיה צורך בתיקון הדלת לא בגלל תקלה שיש בה אלא בגלל הצורך שלנו שהשתנה מהחדר. הצרכים והתקלות השכיחים ביותר בתיקון או שיפוץ של דלתות ממ"ד הם:

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

קיצור דלת ממ"ד

בבתים שונים חדר הממ"ד משמש למטרות שונות. כאשר אנחנו משתמשים בחדר זה לשם חדר משחקים לילדים או חדר עבודה אנחנו משנים את העיצוב שלו. עיצוב מחדש של החדר כולל פעמים רבות החלפה של הריצוף בחדר וכדומה. כל החלפה של הריצוף בחדר הממ"ד יכולה לגרום להפרעה בפתיחה ובסגירה של הדלת. הפתרון של מצב זה הוא לקצר את דלת הממ"ד באופן מקצועי. קיצור הדלת כולל הסרה של הגומי התחתון ממנה, הסרה של הדלת ואז ניסור מקצועי וייחודי שלה כך שהיא תהיה קצרה יותר. כאשר אנחנו מקצרים את הדלת חשוב לשים לב שאנחנו לא פוגעים במידת היעילות שלה בהגנה עלינו מפני טילים או גזים רעילים. המחיר של קיצור מסוג זה יכול להיות בין 400 ₪ ל-750 ₪.

החלפת ידית של דלת ממ"ד

ידית לא תקינה של הממ"ד יכולה להיות בעיה לא פשוטה. יכולות להיות מספר תקלות בידית הממ"ד שלנו. התקלות השכיחות יותר הן או מצב בו הידית לא נסגרת או נפתחת או מצב בו הידית יצאה מהמקום. כאשר יש לנו את אחת התקלות האלו בידית הדלת בבית שלנו כדאי לנו לחשוב מה עדיף תיקון הידית או החלפה של הידית התקולה בידית חדשה. ידית של דלת ממ"ד היא ידית שונה מידית של דלתות רגילות. מחיר החלפה של ידית לדלת ממ"ד יכול להיות בין 200 ₪ ל-300 ₪.

כיוון דלת הממ"ד או איזון דלת הממ"ד

דלתות ממ"ד הן דלתות מיוחדות. דלתות אלו יש לאזן או לכוון את הכיוון שלהם. יש צורך לאזן את הכיוון של הדלת במידה והדלת נוגעת ברצפה ומשפשפת אותה. הסיבה שבגללה הדלת יכולה לנגוע ברצפה היא שקיעה של הדלת. כיוון האיזון של הדלת הוא הפתרון הטוב ביותר לתקלה מסוג זה. במצב מסוג זה אנחנו צריכים לבדוק מהו המצב של הציר של הדלת והאם הוא זז מהמקום או נשבר והאם יש צורך לחזק אותו. המחיר של איזון דלת ממ"ד הוא בין 200 ₪ ל- 350 ₪.

אל תתפשרו על תיקון דלת ממ"ד

חשוב להיות עם אצבע על הדופק ולא לדחות תיקון של דלת הממ"ד שלנו. אם נדחה את התיקון של הדלת אז התקלה שיש בה יכולה להחמיר. מומלץ לתקן את התקלות שיש בדלת הממ"ד שלנו כמה שיותר מהר כי זה יכול לאפשר לנו ליהנות משקט נפשי שהממ"ד בבית שלנו בטוח ויגן עלינו במקרי חירום ומלחמה. השקעה בתחזוקת הבית שלנו תאפשר לנו ליהנות ממגורים בטוחים ושלווים יותר בבית. לא כל מנעולן או בעל מקצוע הוא בעל הידע המקצועי המתאים וההכשרה המתאימה בשביל לתקן דלת ממ"ד.

לסיכום

כאשר אנחנו מזמינים בעל מקצוע מסוים שיתקן את דלת הממ"ד שלנו חשוב לברר מולו מראש האם הוא בעל הכישורים המתאימים לכך. הבחירה לעבוד מול אנשי מקצוע מומחים תחסוך לנו בסופו של דבר הרבה מאוד עוגמת נפש וכסף. אי תיקון של התקלה או דחייה של תיקון התקלה יוכלו להפוך את התקלה לחמורה יותר. הזנחה של דלתות ממ"ד יכולה לגרום להופעה של חלודה בהן או למקרים של התפוררות הציפוי של הדלת.