ראשי » טיפים » בדיקת אטימות לממ”ד – כל הפרטים שאתם צריכים לדעת

בדיקת אטימות לממ"ד – כל הפרטים שאתם צריכים לדעת

משנת 1992 חלה חובה לפי חוק להפוך כל מבנה חדש במדינת ישראל למבנה שיש בו מרחב מוגן. ההגדרה של מרחב מוגן היא של מרחב או חלל בנוי האטומים הרמטית לכניסה של חומרים רעילים או של רסיסי פצצות וטילים. המטרה של מרחב זה היא להגן במצבי חירום על מי שנמצא בקרבתו – כך שיהיה קל להיכנס ולתפוס מכסה מהתקפות של גורמים עיונים. בשביל שנהיה בטוחים שהמרחב המוגן בבית או במשרד שלנו בטוח ועומד בתקנים – חשוב לבצע בו בדיקת אטימות לממ"ד.

החשיבות של בדיקת אטימות לממ"ד

רוב הציבור הישראלי לא מודע לכך שיש לבצע בדיקת אטימות לממ"ד מדי מספר שנים. ללא ביצוע בדיקה זו לא נוכל לדעת בוודאות האם הממ"ד או המרחב המוגן שלנו בטוחים מפני סכנות שונות כמו חומרים כימיים או טילים. הבדיקה עצמה כוללת מספר שלבים שונים. מטרת הבדיקה היא לוודא שהממד מסוגל להישאר אטום באופן הרמטי בשעת כושר שיש צורך לכך. בבדיקה בודקים במיוחד את האטימות לדוגמא: דלת ממ"ד, חלון ממ"ד וגם את השלמות והתקינות של שני פתחי האוויר שיש בכל חדר מסוג זה (פתח אוויר חיצוני ופתח אוויר פנימי). את הבדיקה יש לבצע אך ורק על ידי מומחים של מעבדה שזה תחום המומחיות שלה. חשוב לבצע בדיקה לתקינות הממ"ד שלנו כי זה יכול לגרום לנו להיות בטוחים יותר בבית שלנו.

בדיקת אטימות לממ"ד על ידי מומחים של מעבדה מקצועית

חשוב לבצע בדיקת אטימות לממ"ד אך ורק על ידי מומחים של מעבה מקצועית בתחום. בדיקה זו מתבצעת על ידי מעבדה שזה תחום המומחיות שלה. מעבדות מסוג זה מתמחות בהוצאה של אישורי אטימות שלא ביצענו שינויים חיצוניים או שיפוצים במרחב המוגן שלנו שפגעו ביעילות האטימות של המרחב המוגן שלנו. חדרי ממ"ד רבים בבתים מהווים חוץ מהעבודה שהם חלל מוגן בעתות חירום אלא גם חדרי עבודה, חדר לילדים או חדר משחקים. בחדרים אלו נהוג להעביר כבלים שונים כמו כבלים לחיבור לאינטרנט ולטלוויזיה, צנרת לחיבור מזגן ועוד… . כאשר אנחנו מבצעים עבודות שיפוץ שונות בבית שלנו אנחנו עלולים לגרום לנזק לממ"ד שלנו ולאובדן האטימות והבטיחות שהוא מספק לנו.

אנשי מקצוע של המעבדות השונות יכולים לבצע איטום מחדש של החדר באמצעות שימוש בחומרים שפיקוד העורף מאשר את השימוש בהם. פיקוד העורף מאשר להשתמש בחומרים כמו: מערכת המבוססת חומרי PMS  או חומר משחתי פילוסיל של פילו אש. חומרים אלו הם בעלי יתרונות רבים והם הוכחו כמה שאוטם באופן הטוב ביותר לפי התקן את הקירות של הממ"ד – גם אם קדחנו בהם חורים למעבר צנרת או כבלים מסוגים שונים. חשוב לבצע את האיטום מחדש גם אם החלפנו את הרצפה בחדר זה.

רוצים לקבל הצעה משתלמת לבדיקת אטימות לממד? השאירו פרטים

בדיקת אטימות לממ"ד לקבלת טופס 4

יש לבצע בדיקת אטימות לממ"ד לשם קבלת טופס 4. טופס 4 הוא טופס אישור לאכלוס הדירה, הבניין או הבית שהסתיימו עבודות הבנייה שלהם. אם אנחנו רוצים לקבל טופס 4 אנחנו חייבים שהממ"ד שלנו יהיה אטום באופן תקני. ביצוע בדיקת האטימות לבניין שלנו היא חלק חשוב לשם קבלת טופס 4. אם אנחנו רוצים להיות בטוחים שנקבל את האישור הזה כדאי לנו לפנות למומחי מעבדה שיבצעו בדיקת אטימות בממ"ד שלנו – כך שנוכל להיות בטוחים שהממ"ד תקין. הזנחה של נושא זה יכולה לפגוע בבטיחות ובמידת המיגון שלנו בבית. אם אנחנו רוצים להיות שקטים שגם במקרה של מלחמה חס וחלילה עדיין נהיה בטוחים בין 4 הקירות שלנו ונוכל להרגיש בטוחים גם במצבי חירום שונים מבלי לעזוב את מקום המגורים שלנו.

בדיקת אטימות ממ"ד לפי התקן של פיקוד העורף

אם אנחנו רוצים להיות בטוחים בבית שלנו – אסור לנו לוותר על מידת המוגנות של הבית שלנו אל מול איומים שונים כמו פצצות, טילים, ירי או איומים של נשק ביולוגי. הפתרון הטוב ביותר למיגון הבית שלנו אל מול איומים אלו הוא מיגון הבית שלנו באמצעות בנייה של ממ"ד. ממ"ד יכול לאפשר לנו להרגיש בטוחים בבית שלנו. כאשר אנחנו משקיעים בבנייה של הממ"ד חשוב לעשות זאת לפי התקן של פיקוד העורף. בבתים או דירות ישנים שנבנו לפי עשרות שנים – לא תמיד הממ"ד עומד בדרישות המיגון השונות של פיקוד העורף כפי שהן כיום. אם אתם גרים בבית או דירה ישנים, כדאי לכם לבדוק האם הממ"ד שלכם תקין או לא.

בדיקת אטימות לממ"ד – למה חשוב לבצע אותה?

חשוב לבצע בדיקת אטימות לממ"ד אחת לכמה שנים, כי רק כך נוכל לדעת בוודאות שאנחנו בטוחים ומגונים בבית שלנו. לא כדאי לנו לזלזל או להמעיט בחשיבות של ביצוע בדיקה לתקינות אטימות הממ"ד בבית שלנו. ביצוע בדיקה זו יהווה את תעודת הביטוח שלנו שבמקרי קיצון של מלחמה או מבצע צבאי, נהיה בטוחים. התחושה שאנחנו יכולים להיות בטוחים בבית שלנו היא תחושה שאסור להתפשר עליה. כאשר אנחנו משקיעים בביטחון הבית שלנו אנחנו שומרים על החיים שלנו ושל כל בני המשפחה שלנו. אם הבית שלנו נבנה לפני שנות ה-90 או ה-2000 חשוב לבצע בממ"ד שלו כבר בקרוב בדיקה לתקינות האטימות שלו. בדיקה זו תאפשר לנו לדעת האם אנחנו צריכים לאטום את הממ"ד מחדש או האם אנחנו יכולים להיות רגועים.