ראשי » מיגון » עיצוב חדר מוגן – שהייה נעימה ובטוחה במרחב מוגן

עיצוב חדר מוגן – שהייה נעימה ובטוחה במרחב מוגן

החדר המוגן הוא פתרון כולל וחשוב במיוחד, ליצירת תנאים בטוחים לאזרחים בבתים פרטיים או מרחבי עבודה ציבוריים. בזמן חירום, אנו נדרשים להיכנס אל תוך ממ"ד, ולבלות שם פרק זמן יחסית ארוך בתנאים של לחץ וחרדה. מרבית האנשים לא ממש משקיעים בתהליך עיצוב פנים של חדר מוגן. אבל יש הגיון מאחורי יצירת עיצוב פנים לחדר מוגן, שיכול ליצור אווירה טובה. וכך לעזור לנו לשכוח לרגע אחד, את הצרות בחוץ.

חדר מוגן לא צריך להיות חדר מוזנח

במשך עשרות שנים, המקלטים שניבנו בישראל היו מקלטים שבהם מירב תשומת הלב התמקדה בפונקציונאליות. היו אלו חדרים גדולים, אפורים עם תנאי אוורור מאתגרים במיוחד, אשר יצרו לחץ בקרב האזרחים. אבל ברגע שבו החוק הישראלי חייב הקמה של חדר מוגן בכל בית מגורים, גם התפיסה אודות עיצוב פנים של ממדים השתנתה. היום, ממד הוא חדר נוסף בתוך הבית או המבנה שלכם. ואתם רוצים (ויכולים) להפוך את המרחב המוגן הפיזי, למרחב מוגן גם ברמה הרגשית. שימוש בצבעים מרגיעים ויצירת הסחות דעת בחלל החדר עם אלמנטים עיצוביים. הן טכניקות שבהם אתם יכולים לשדרג את מראה החדר, כמעט ללא השקעה נוספת.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

שימוש בחדר מוגן בחיי השגרה

במיוחד אם יש לכם בית מלא בילדים, ואתם רוצים לנצל את כל שטח הנכס שלכם, חשוב להתייחס לממד כאופציה. יש שתי סיבות שבגללן אתם רוצים להפוך את הממד לחדר פונקציונאלי. אחת היא כמובן הסיבה הפרקטית – ניצול שטח החדר המוגן בבית, כדי ליצור חדר מגורים או חלל אחסון לחפצים המשפחתיים. הורים רבים בוחרים את הממד בתור חדר המגורים של הילדים, כדי להבטיח שבמקרה חירום הילדים יהיו בטוחים במיטתם. מעבר לכך, אם אתם משתמשים ביומיום בחדר המוגן, הוא הופך לחדר נוסף בבית. בעת חירום, ההליכה לממד תהיה הליכה טבעית, שלא תזרע פאניקה וחרדה אצל בני המשפחה. החדר לשדר אווירה חמימה וביתית. הישיבה בתוך חלל מוכר, בין החפצים שאתם הכי אוהבים, להפוך גם את הרגעים המלחיצים ביותר לאפשריים.

עיצוב ייחודי שנותן אווירה ייחודית

עיצוב פנים של חלל חדר מוגן, הוא עיצוב ש:

  1. מתבסס על שימוש בבדים רכים וצבעוניים, מצעים בצבעים בהירים, וילונות שקופים ואזורי ישיבה מנחמים. הטקסטורות הללו מזמינות אתכם לבלות זמן בחדר הממד כאשר כל אחד יכול למצוא לעצמו את הפינה הנוחה ביותר.
  2. התאמה וילונות לחלונות הממד, כדי לנטרל את המראה הסיזיפי שלהם. כמובן שאתם רוצים לשמור על נגישות לחלון הממד, מטעמי בטיחות. ולכן צריך לבחור וילונות שקל לתפעל.
  3. קישוט ועיצוב של דלתות הממד. דלת הממד היא דלת מגנטית. כך שאתם יכולים להפוך אותה לפינת משחק לילדים ולעצב את פנים הדלת בצורה משעשעת ומרגיעה.

כל אלמנט אשר יכול להפוך את חלל הפנים של החדר המוגן לאישי יותר, הוא אלמנט שאתם רוצים לקחת בחשבון. כמו כן, הפכו את פרוייקט עיצוב פנים הממד לפרויקט משפחתי. שכן זו היא דרך מעולה להפיג את החששות ואת הרתיעה מהחדר המוגן של כל בני הבית. בסופו של יום, אין ברירה אלא להתכונן למקרה חירום במדינה כמו שלנו. ואתם צריכים להרגיל את הילדים להתייחס לממד כמו כל חדר אחר בבית.